אף סתום

אף סתום כרוני ונשימת אף -

להפוך את הבלתי אפשרי למציאות

אף סתום הוא שיבוש של הנשימה, ונשימת פה היא רק מעקף המזרים אוויר קר, יבש ולא מסונן לריאות. עשר דקות עם תרגיל נשימה לשחרור אף סתום, גם כרוני מלמדים שאפשר גם אחרת.
הסיבות לאף סתום הן רבות: אלרגיות ונזלת כרונית, מחיצה עקומה, קונכות מוגדלות או ריריות נפוחות. התוצאה היא אחת: קושי לנשום בצורה תקינה: גודש באף, קשה לנשום דרך האף ועוברים לנשימה דרך הפה. 
סדנאות הנשימה על פי שיטת בוטייקו אלמד אותך לשחרר ולפתוח אף סתום, לשמור את האף פתוח, ולנשום נכון - במצב ערות ובמצב שינה. סדנאות 'לנשום מחדש' הן שיטת טיפול בעלת יתרונות רבים:

  • התוצאה מהירה. עשר דקות לפתיחה ושחרור אף סתום, ימים בודדים כדי לשמור אף פתוח פרקי זמן ארוכים. 
  • פתרון קבוע לאף סתום. הסדרה מלאה של הנשימה מאפשרת ליהנות מהתוצאות של אף פתוח הנשמרות לטווח הארוך.
  • תמיכה בפתרון בעיות בריאות נלוות. כי הרגל נשימת פה מלווה לאסטמה, מצבי חרדה,נחירות, דום נשימה בשינה ועוד.
  • בלי תרופות. ללא תופעות לוואי והתלות המתגברת בשימוש בטיפות אף.
  • נוחות וזמינות. את תרגילי הנשימה ניתן לבצע בכל זמן. בכל מצב תוכלו לעזור לעצמכם, גם באמצע הלילה. 

התרגיל לשחרור ופתיחה של אף סתום

תוכלו להתחיל  לעזור לעצמכם כבר על ידי אימוץ חמישה כללים של עשיה והימנעות, ביום יום ובמיוחד לפני השינה.

  1. בישיבה זקופה ונשימה רגילה
  2. שאיפה קטנה פנימה, 
  3. נשיפה, ובסוף הנשיפה אחיזה עדינה בקצה האף ועצירת נשימה,
  4. בהקפדה על פה סגור, תנועות ראש קלות עד תחושת מחסור קל באוויר
  5. ואז - לשחרר את האחיזה באף, לשמור על הפה סגור ולחזור לנשימה. 
  6. להמנע משאיפה גדולה ונשימות גדולות, להרגיע את הנשימה ולשמור על פה סגור.
  7. להמתין 45-30 שניות לפחות להתאוששות הנשימה, ולחזור על הפעולות ארבע פעמים נוספות.

כבר יש הקלה? הצטרפו לסדנת "לנשום מחדש",
שמרו על אף פתוח תמיד ונשימה נוחה ביום ובלילה 
נשימה - המפתח לבריאות

מתעניינים? השאירו כאן פרטים לקבלת המידע המלא  

האף פתוח, ועדיין קשה להיות בפה סגור?
לעתים, גם כאשר אין בעיה של אף סתום, מתגלה קושי לשמור על פה סגור ונשימת אף לאורך זמן כי מתעוררת תחושה של מחנק ו"מחסור באוויר". מצב כזה יכול לקרות גם אחרי ניתוח מוצלח לפתיחת מעברים באף, למשל ניתוח מחיצה עקומה. 
הסיבה לכך היא שנפחי האוויר שאנו נושמים נקבעים על ידי מנגנון בקרת הנשימה ואינם משתנים בין לילה בעקבות ניתוח. הרגל ממושך של נשימת פה משמעו צריכת אוויר מרובה, שהרי הפה הינו פתח נשימה מוגדל. כדי לחזור ולאפשר נשימת אף, גם מנגנון בקרת הנשימה צריך להשתנות. כל עוד מנגנון בקרת הנשימה דורש כמויות אוויר מוגדלות, נשימת אף לא תוכל לספק זאת, ויהיה צורך להשלים באמצעות נשימת פה.
תרגול ויישום שיטת בוטייקו פועל לאט ובאופן הדרגתי ל"תכנות מחדש" של מנגנון בקרת הנשימה. התהליך מבוסס על יכולתו הבסיסית של מנגנון זה להשתנות, בהתאם לנשימה בפועל.

למה כל כך חשוב להמנע מנשימה דרך הפה?
לנשימה דרך האף יש מספר תפקידים חשובים בהכנת האוויר לשימוש הריאות שבהם הנשימה דרך הפה אינה יכולה להוות תחליף. סינון האוויר, והתאמת טמפרטורה ולחות. נשימה נכונה דרך האף מעבירה לריאות אוויר נקי בטמפרטורת הגוף, המכיל כמות מספקת של אדי מים שתמנע התייבשות של דרכי הנשימה. לעומת זה בנשימה דרך הפה אנו נושמים אוויר לא מבונן, קר, ויבש - בכמויות גדולות מדי.

  • אוויר לא מסונן המכיל אבק ואלרגנים אחרים גורם לגירוי, דלקתיות וייצור מוגבר של ליחה בדרכי הנשימה,
  • אוויר קר ויבש מייבש את הרקמה הרירית ומוביל אף הוא לדלקתיות.
  • כמויות האוויר בנשימה דרך הפה הן כמעט תמיד יותר מהצורך של הגוף עבור הפעילות שבביצוע ומופר האיזון התקין של הגזים (חמצן ופחמן דו-חמצני) בגוף.

ישום שיטת בוטייקו מתחיל בתרגילי נשימה המשחררים את האף, כדי לאפשר לאף לחזור ולתפקד וגם כדי להקטין את נפח האוויר הנכנס למערכת הנשימה. בהמשך נלמדים תרגילים נוספים המיועדים לשמור את המעברים פתוחים. בנית האיזון הנכון בין החמצן לפחמן הדו-חמצני מטפלת בנפיחות, הדלקתיות, וייצור הליחה המוגבר בסינוסים ובמעברים. 
המיישמים את שיטת בוטייקו מגליםם במהירות את אפשרות הנשימה הנוחה דרך האף, וחופשיים מכאבי הראש והאף המלא ונוזל ללא הרף.

מתלבטים? לבירור והתאמה לשיטת בוטייקו שלחו את שאלון הבריאות ונחזור אליכם