נחירות ודום נשימה

נחירות. בעיה הרבה יותר גדולה

מאשר ‘רק’ מעבר לשינה בסלון

נחירות הן ללא ספק מטרד לילי שיכול לשלוח את ה’מרעיש’ לשינה בסלון. הן גם הגורם להפרעות שינה, יובש בפה בלילה ובבוקר ועייפות ביום. אבל, כל אלה הם ‘רק’ סימפטומים. ללא טיפול בבעיית הנחירות, הן יכולות להחמיר לתסמונת דום נשימה בשינה שפירושו הפסקת הנשימה לפרקי זמן קצרים במהלך השינה. כשהנשימה נעצרת, נעצרת גם אספקת החמצן לדם. כאשר היא מתחדשת זה במחיר הגבוה של התעוררות קצרה ופגיעה בשינה הרציפה. התוצאה היא עייפות מעיקה לאורך היום, חוסר ריכוז בעבודה ובנהיגה, כאבי ראש, וסיכון המוגבר לעלייה בלחץ דם, למחלות לב ולשבץ מוחי – כולן סיבות טובות לעצור את ההידרדרות.

על פי תוצאות בדיקה במעבדת השינה אובחנת עם תסמונת דום נשימה בשינה? בגלל הסיכויים המוגברים למעורבות בתאונות דרכים חלה חובת דיווח של התוצאה למשרד הרישוי ורישיון הנהיגה שלך עלול להישלל. הנתונים מלמדים כי כמחצית מהאנשים הסובלים מדום נשימה לא פועלים לפי ההנחיה הרפואית לגבי השימוש במכשירים. זה לא נוח, לא נעים וקשה להסתגל (פיזית ורעיונית).  עם שיטת בוטייקו, היתרונות עבורך רבים:

  • התהליך בטוח ופשוט- בלי התערבות פולשנית, ללא ניתוחים, ללא התקנים מסורבלים ולא נוחים. עם לימוד, תרגול ויישום העקרונות תרגילי הנשימה על פי  שיטת בוטייקו לנשימה נכונה ובריאה.
  • הפתרון מלא – שיטת בוטייקו מטפלת בהפרעה האמיתית לנשימה ולבריאות, ולא רק קונה שקט לזמן קצר. זהו פתרון יעיל לבעיית הנחירות – הפסקת מטרד הרעש הקבוע לבן או בת הזוג, וגם נשימה נכונה ובריאה ביום.
  • תוצאות מוכחות – יעילות הטיפול ניתנת למדידה אובייקטיבית בבדיקה חוזרת במעבדת שינה (כמו בעת אבחון תופעת דום הנשימה בשינה) שתתבצע לאחר השגת השיפור המלא.
  • קל ליישום – עקרונות וטכניקות הנשימה נלמדים פעם אחת בלבד והופכים למיומנות קבועה וטבעית. אין צורך בטיפולים חוזרים.

לפרטים נוספים על נחירות ודום נשימה ושיטת בוטייקו אני מזמינה אותך להתקשר אלי ‘לנשום מחדש’  09-7724783

או למלא פרטים ואני אחזור אליך בהקדם

מה זה נחירות ודום נשימה בשינה

נחירות הן הקול הנוצר מרטט רקמות בגרון, בלוע ובאף כאשר עובר עליהן משב גדול של אוויר, או הקול הנוצר ממעבר של אוויר רב (נשימה בנפח גבוה) במעבר צר (אף חסום). קולות אלו נשמעים מהאף, מהגרון או משניהם. 
אם בנוסף לנחירות, ניכרת גם עייפות במהלך היום, נטיה להירדם מול הטלוויזיה, יובש בפה בבוקר עם או בלי צמא – יתכן שאתם סובלים גם מתסמונת דו נשימה בשינה. תופעה זו שכיחה בקרב נשים וגברים (למעלה מ- 10% מהאוכלוסיה) ונחשבת למסוכנת. אבחנה של דום נשימה בשינה נעשית במעבדת שינה – שבה נבדקת איכות השינה באמצעות ציוד מעבדת השינה.
תסמונת דום נשימה בשינה היא רצף מקרים של הפסקת הנשימה לפרקי זמן קצרים בזמן השינה. מספר הפסקות הנשימה יכול להגיע למאות בלילה, ומשך כל עצירה יכול להימשך גם מעל דקה.
בזמן הפסקת הנשימה, יורדת רמת החמצן בדם, חלים שינויים בלחץ הדם והיא מלווה ביקיצה קצרה הגורמת להפרעה ברצף השינה ולפגיעה בשינה העמוקה ובשנת החלום. זהו המקור לעייפות ולישנוניות במשך היום בקרב הסובלים מדום נשימה בשינה, ולעליה בסיכון למעורבות בתאונות דרכים ובתאונות עבודה. כאמור, על פי החוק בישראל דום נשימה בשינה היא אחת הבעיות הרפואיות שעליהן יש לדווח מיד למשרד הרישוי.

ומה הקשר בין נחירות לנשימה
נחירות ברוב המקרים מתלוות לנשימה דרך הפה בזמן השינה, וכך גם אצל הסובלים מדום נשימה בשינה. פעמים רבות זו גם נשימה כבדה וקולנית,  שמתאימה למאמץ גופני אבל מתרחשת בשינה כאשר הגוף והמערכות פעילים פחות וזקוקים לפחות אנרגיה. נשימת פה היא לכן נשימה עודפת, וגורמת לשיבושים. נשימתם העדינה והשקטה של התינוקות מאופיינת בנשימת אף מלאה ובתנועות סרעפת קטנות והיא אינה מלווה בנחירות. אנשים שאינם נוחרים נושמים גם הם נשימת אף שקטה ורכה. הם ישנים לילה שלם ובבוקר הם קמים רעננים. אולם כאשר מקשיבים לנשימה של אדם נוחר, ניתן לזהות נשימה כבדה וקולנית. 
נשימה שאינה פועלת נכון, אינה יכולה לספק שירות אספקת חמצן ברמה האופטימלית לכל הצרכנים – לתאים, רקמות, ואיברים פנימיים. לכן, פתרון המטרד שבנחירות (הרעש, היקיצות), בלי לטפל בסיבה – מתעלם מהבעיה המרכזית.

מה הקשר לשיטת בוטייקו?
שיטת בוטייקו מבוססת על תרגילי נשימה שמיועדים לאפשר נשימה שקטה, בפה סגור – גם בלילה. זהו פתרון טבעי לנחירות ודום נשימה בשינה. התרגול מתבצע במהלך היום, בשעות שבהן הנשימה מודעת וניתנת לשליטה. תרגול רציף ועקבי מביא את השינוי הרצוי לפעילותו של המרכז הנשימתי בגזע המוח, האחראי על הנשימה האוטומטית גם ביום וגם בלילה. כל הסובלים מאף סתום נעזרים בתחילה בתרגיל נשימה המשחרר את האף.

בסדנאות הנשימה על פי שיטת בוטייקו אלמד אותך לנשום נכון – במצב ערות ובמצב שינה
ולטפל בעצמך גם במטרד שבנחירות, וגם בסכנות הטמונות בו לבריאותך. ללא מכשירים או התערבות פולשנית אחרת.
הבריאות בידיים שלך!

המלצות וטיפים נגד נחירות

תוכלו להתחיל  לעזור לעצמכם כבר על ידי אימוץ חמישה כללים של עשיה והימנעות, ביום יום ובמיוחד לפני השינה.

  1. הימנעו מארוחה כבדה לפחות שעתיים לפני השינה.
  2. הימנעו משתית משקאות אלכוהוליים לפני השינה.
  3. הימנעו משתית משקאות מעוררים לפני השינה. תה, קפה או משקאות מתוקים כמו קולה.
  4. הקפידו על חדר שינה מאוורר והימנעו משינה בחדר סגור ודחוס.
  5. הימנעו משינה על הגב. תנוחת השינה העדיפה היא על הצד.
  6. נשימת אף קריטית לאיכות השינה. התחילו בהקפדה בשעות היום.

 

סדנאות הנשימה – ללמוד את התורה כולה

סדנאות תרגילי הנשימה

סדנת נשימה למבוגרים –  משך הסדנה הוא חמישה מפגשים בני שעה וחצי עד שעתיים כל אחד.  במהלכם, עלל פי שיטת בוטייקו, נלמד, נתרגל וניישם תרגילי הסדרת הנשימה, לתרגול במשך היום ובמיוחד לפני השינה. לפי מה שמתאים לך יותר, אפשר לבחור בין סדנה קבוצתית שבה עד 5 מתרגלים או סדנה בפגישות אישיות.

מה נלמד בסדנה?

  1. איך לשמור על נשימת אף גם ביום וגם בלילה
  2. מה עושים כשהאף סתום? תרגיל לשחרור אף סתום.
  3. מהי נשימה נכונה, מהי נשימה לקויה, ומה הקשר בין נשימה לנחירות ודום נשימה בשינה.
  4. לימוד הטכניקה: כל תרגילי הנשימה של שיטת בוטייקו
  5. “עשה” ו”אל תעשה” לקראת השינה.
  6. איך לשלב נכון את הנשימה בזמן דיבור
  7. איך לנשום נכון בזמן אימון או מאמץ גופני ללא קושי נשימתי ולשיפור היכולות
  8. איך לשלב נכון ובקלות את התרגול בסדר היום כדי להשיג תוצאות לטווח ארוך