נחירות

נחירות. בעיה הרבה יותר גדולה

מאשר 'רק' מעבר לשינה בסלון

נחירות הן ללא ספק 'מטרד רעש' לילי שיכול לשלוח את ה'מרעיש' לשינה בסלון. הן גם הגורם להפרעות שינה, יובש בפה בלילה ובבוקר ועייפות ביום. אבל, כל אלה הם 'רק' סימפטומים. ללא טיפול בבעיית הנחירות, הן יכולות להחמיר עד מצב של דום נשימה בשינה, יתר לחץ דם, ובמקרים קיצוניים עוד יותר למחלות לב או שבץ מוחי. בסדנאות הנשימה על פי שיטת בוטייקו לומדים ומתרגלים כדי לנשום נכון - במצב ערות ובמצב שינה - להיפטר גם מהמטרד וגם מהסכנות הטמונות בו לבריאותך. סדנאות 'לנשום מחדש'-שיטת בוטייקו הן שיטת טיפול בעלת יתרונות רבים:

  • התוצאה מהירה  - תוך זמן קצר עוצמת הנחירות יורדת ובהדרגה נעלמת.
  • התהליך בטוח - בלי ניתוחים, בלי מכשירים שממש לא נעים לישון איתם וללא כל התערבות פולשנית אחרת.
  • יעילות כפולה - גם פתרון יעיל  לבעיית הנחירות שלך והפסקת מטרד הרעש הקבוע לבן או בת הזוג, וגם נשימה נכונה ובריאה ביום.
  • הפתרון המלא לבעית הנחירות לטווח ארוך. שיטת בוטייקו מטפלת בהפרעה האמיתית לנשימה ולבריאות, ולא רק קונה שקט לזמן קצר.
  • קלות יישום - הטכניקה הנלמדת פעם אחת הופכת למיומנות לאורך זמן וכך נחסך ממך הצורך בטיפולים חוזרים.

לפרטים נוספים על נחירות  ושיטת בוטייקו התקשרו  09-7724783

או מלאו פרטים ואני אחזור בהקדם

נחירות, נשימה, ושיטת בוטייקו

נחירות הן הקול הנוצר מרטט רקמות בגרון, בלוע ובאף כאשר עובר עליהן משב גדול של אוויר, או הקול הנוצר ממעבר של אוויר רב (נשימה בנפח גבוה) במעבר צר (אף חסום). קולות אלו נשמעים מהאף, מהגרון או משניהם. 

נחירות ברוב המקרים מתלוות לנשימה דרך הפה בזמן השינה. דווקא בזמן שבו הגוף זקוק לפחות משאבים, ואוויר לנשימה בינהם.לכן  נשימת פה בלילה היא נשימה עודפת, וגורמת לשיבושים. נשימתם העדינה והשקטה של התינוקות היא נשימת אף מלאה ומלווה בתנועות סרעפת קטנות. אין בה נחירות. אנשים שאינם נוחרים נושמים גם הם נשימת אף שקטה ורכה. הם ישנים לילה שלם ובבוקר הם קמים רעננים. אולם כאשר מקשיבים לנשימה של אדם נוחר, ניתן לזהות נשימה כבדה וקולנית.

נשימה שאינה פועלת נכון, אינה יכולה לתת שירות אספקת חמצן ברמה האופטימלית לתאים, לרקמות, ולאיברים הפנימיים. לכן, פתרון המטרד שבנחירות (הרעש, היקיצות), בלי לטפל בסיבה - מתעלם מהבעיה המרכזית.
שיטת בוטייקו מבוססת על תרגילי נשימה שמיועדים לאפשר נשימה שקטה, בפה סגור - גם בלילה. התרגול מתבצע במהלך היום, בשעות שבהן הנשימה מודעת וניתנת לשליטה. תרגול רציף ועקבי מביא את השינוי הרצוי לפעילותו של המרכז הנשימתי בגזע המוח, האחראי על הנשימה האוטומטית גם ביום וגם בלילה. ואם האף סתום נעזרים בתחילה בתרגיל נשימה המשחרר את האף. 
מוזמנים לעיין במסמך המסכם את השפעת שיטת בוטייקו על נחירות ודום נשימה, תוצאה של סקר בינלאומי בעבודתם של מדריכי בוטייקו מרחבי העולם. לחצו כאן לקבלת המסמך

נחירות ודום נשימה בשינה

נחירות שאינן מטופלות עלולות להתפתח לתסמונת דום נשימה בשינה, תופעה מעלה את הסיכון ללקות בבעיות בריאות חמורות, לכן שימו לב לסימנים הבאים :

  •  עייפות בבוקר ובמהלך היום
  • נטיה להירדם מול הטלוויזיה או במצבים פאסיביים אחרים
  • יובש בפה בבוקר / במהלך הלילה. כוס מים נמצאת לידך בלילה? 

מחקר שנערך בבית החולים סורוקה מצא שככל שעצמת הנשימה גבוהה יותר כך דום הנשימה חמור ומסוכן יותר. עוד נמצא במחקר כי עצמת הנחירות יכולה גם להגיע ליותר מ-80 דציבלים, דבר העלול לגרום לפגיעה בשמיעה. 

דום נשימה בשינה נחשבת למחלה מסוכנת. אם יש לכם ספק פנו להיבדק במעבדת שינה.

האם שיטת בוטייקו תעזור לך?
לחיצה על הכפתור "שאלון בריאות", ואני אחזור אליך לשיחת בירור ראשוני.

טיפים לטיפול בנחירות:


חמישה כללים בסיסיים של עשיה והימנעות - לפני השינה ובכלל.  כך תוכלו להתחיל לעזור לעצמכם.  

  1. נשימת אף היא הרגל נשימה חיוני. היו מודעים לכך בשעות היום והקפיד ככל הניתן.  
  2. תנוחת השינה העדיפה  - צד שמאל. התנוחה הפחות מועדפת היא שינה על הגב.
  3. אל תאכלו  ארוחה כבדה כשעתיים-שלוש לפני השינה.
  4. אל תשתו אלכוהול לפני השינה. לאלכוהול יש אפקט של הרפיה המשפיע גם על שרירי הפה והחלק האחורי של הגרון. 
  5.  משקאות מעוררים (כמו קפה) ומשקאות מתוקים (כמו קולה)  הם כשמם - מעוררים. הימנעו מהם לפני השינה.
  6.  במקום חדר שינה דחוס  דאגו לחדר שינה קריר ומאוורר.

ללמוד את שיטת בוטייקו בסדנאות נשימה

סדנאות תרגילי הנשימה

סדנת נשימה למבוגרים – כאמור, משך הסדנה הוא חמישה מפגשים בני שעה וחצי עד שעתיים כל אחד.  במהלכם, על פי שיטת בוטייקו, נלמד, נתרגל וניישם תרגילי הסדרת הנשימה, לתרגול במשך היום ובמיוחד לפני השינה. לפי מה שמתאים לך יותר, אפשר לבחור בין סדנה קבוצתית שבה עד 5 מתרגלים או סדנה בפגישות אישיות.

 

מה נלמד בסדנה?

  1. איך לשמור על נשימת אף גם ביום וגם בלילה
  2. איך לשחרר אף סתום באופן טבעי תוך פחות מעשר דקות
  3. איך פועלת הנשימה, ועל הקשר בין נשימה לא נכונה לנחירות והפרעות שינה
  4. "עשה" ו"אל תעשה" לקראת השינה.
  5. איך לשלב נכון את הנשימה בזמן דיבור
  6. איך לנשום נכון בזמן אימון או מאמץ גופני ללא קושי נשימתי
  7. איך לשלב נכון ובקלות את התרגול בשגרה כדי להשיג תוצאות לטווח ארוך