טיפול בדום נשימה בשינה בשיטת בוטייקו 

טיפול בדום נשימה בשינה בשיטת בוטייקו 

דום נשימה הוא הפרעה שמשמעותה הפסקות נשימה בזמן השינה למשך מספר שניות ולמשך מספר פעמים בלילה. קיימים שני סוגים של דום נשימה, דום נשימה חסימתי ודום נשימה מרכזי (הנפוץ פחות), וקיים גם דום נשימה משולב שהוא שילוב של השניים. על מנת לאבחן דום נשימה, יש לבצע בדיקת דום נשימה בשינה במעבדת שינה. הבדיקה מאבחנת אם התופעה קיימת, את הסוג, ואת דרגת החומרה. דום נשימה חסימתי הוא על רקע חסימה במעברי האוויר, ודום נשימה מרכזי הוא תוצאה של שיבוש בפעילות המוח להעביר את האות שמפעיל את שרירי הנשימה.
דום נשימה מרכזי או חסימתי מפריע למהלך השינה התקין, מכיוון שמתרחשות יקיצות חוזרות ונישנות בעקבות הפסקות הנשימה. שינה בלתי רציפה ובלתי תקינה מובילה לעייפות כרונית ומפריעה להתנהלות היום יומית. הדבר עשוי להוביל לירידה בתפקוד, לירידה ברמות האנרגיה, לירידה במצב הרוח, לתאונות דרכים. אנשים הסובלים מדום נשימה בשינה הם בסיכון לחלות ביתר לחץ דם, מחלות לב ושבץ מוחי.

התגברות על דום נשימה בשינה

שיטת בוטייקו היא שיטת טיפול בדום נשימה בשינה המאפשרת יצירה של שיפור משמעותי ביכולת הנשימה בשינה ועד כדי התגברות על ההפרעה. הטמעת השיטה עוזרת לשיפור איכות הנשימה בשינה וכתוצאה מכך גם לרצף השינה ושיפור איכות השינה עצמה. הפרעות השינה כבר לא יפריעו לשגרה הרציפה והמאוזנת של אנשים רבים הלוקים באחד מהסוגים של דום נשימה בשינה. תסמינים כגון נחירות, כאבי ראש וריכוז מופחת יצומצמו באופן ניכר ואף ייעלמו.

טיפול בדום נשימה בשינה הוא באמצעות תרגילי נשימה. השימוש בטכניקות תרגילי הנשימה לטיפול בקשיי נשימה של שיטת בוטייקו משנה ברמה הפיזיולוגית את דרך הנשימה הטבעית והאוטומטית של הגוף. התרגול שנלמד בסדנא יוביל לשינוי בתפקוד מנגנון הבקרה של הנשימה בגזע המוח, לשינוי בנפחי הנשימה ולשימוש מוגבר בנשימת אף. באופן הזה, הגוף ממשיך לנשום נשימה נכונה גם במהלך השינה, ועל אף שאין לכם למעשה מודעות במהלך השינה – עדיין תנשמו נכון ותוכלו לשפר משמעותית את איכות הנשימה בשינה.

בדיקת דום נשימה בשינה

כאמור, הבדיקה במעבדת השינה מאבחנת את ההפרעה עצמה, את הסוג ואת דרגת החומרה. אבל ניתן להשתמש בה גם כדי לבחון את תוצאות הטיפול בדום נשימה  בשינה בשיטת בוטייקו. כך תקבלו אישוש מדעי ואמפירי להשפעתן של טכניקות השיטה על שיפור הנשימה הטבעית של הגוף. בנוסף לשיפור שיורגש באופן ברור ונהיר, גם הבדיקה תצביע על כך ביתר קלות.

ניתן לקבל מידע נוסף על דום נשימה בשינה ועל טיפול בדום נשימה בשינה באמצעות שיטת בוטייקו בקישור הבא. צרו איתנו קשר ב-"לנשום מחדש – המרכז לטיפול בקשיי נשימה" בטלפון 09-7724783 ונשמח לעזור לכם לנרמל ולשפר את איכות חייכם באופן ניכר.